Gurus, Mästare, Guider eller gud

Jag är uppväxt i tron att det alltid skall finnas någon som är bättre än mig. Någon Gud som talar om för mig vad som är rätt och fel. I min släkt har Religionen varit en stark prägling blad de äldre generationerna. Jag sjöng i kyrkan, jag var med både mor och far-föräldrarna på Gud tjänsterna, jag gick i kyrkans timmar som barn, men ingenstans kände jag den vackra kärleken som jag själv sökte. När jag inte längre kände att Gud var bättre än mig som kunde fördöma andra så som han gjorde började jag leta efter personer som kunde vara bättre än mig. En förebild som jag skulle kunna sträva efter. Jag åkte runt i världen och mötte healers som visade sig vara mänskliga utanför sin vackraste förmåga, jag sökte inom mig i andevärlden efter mina guider och mästare men ingen ville leda mig. Jag möter en stark healer som skrämmer både den ena och den andra med sitt sätt att vara. Tillslut gav jag upp. Jag frågade mig själv. Vem ska leda mig nu då. Jag finner ingen som är så ren och så vacker att jag vill följe blint utan frågetecken..
Det var då jag på riktigt förstod. Ingen är bättre än mig och ingen är sämre än mig. Den som lär mig något är DU, en helt unik person, som vem som helst.
Plötsligt har jag en ny guru. Vem som helst.
Jag lär mig och expanderar min medvetenhet utan en dömande Gud utan en osynlig mästare utan hjälp av ufon, jag expanderar min medvetenhet med dig. När du pratar med mig så växer jag. När du vandrar vid min sida så syns jag. Jag väljer själv vem som ska vara min GURU idag.
Ju mer jag tänker, ju mer förstår jag hur mycket mina nära lär mig, vad mina barn lär mig om livet och hur mina barnbarn vill att livet ska se ut.
Möten på vägen blir möten med vem som helst.

Lisa

Kommentera gärna: